Aki veszi a fáradtságot és elolvassa az ő kerületére vagy útvonalára - ja igen, ez most ilyen budapesti dolog, én sorry - vonatkozó módosításokat az pontosan tisztában van a következményekkel. Aki nem, az most tegye szépen meg, ha már a VEKE időt és fáradtságot nem kímélve fogyaszthatóvá tette az amúgy eléggé zavaros paraméterkönyv tervezetet.
Mondhatnám, hogy az ügy kvázi heppy end-del végződött, hiszen továbbra is a 2007-es menetrend van érvényben, a tervezet pedig le let söpörve az asztalról. De mégis ott vannak azok a bizonyos pontok, amelyek az egészet olyan igazi k-európai bukéval látják el. Hmmm!
Hagyó Miklós. Aki legutóbb még a STOP-SZMOG tüntetésen parádézott és formálta imidzsét gyorsan átpasszolta az ügyet Dancs Gábornak. Számomra az is elég bizarr, hogy valaki miközben zöld színben jófejkedik egy olyan tervezet előkészítését vezeti, amely az embereket továbbra és még nagyobb mértékben autókba ülteti.
Demszky Gábor. Örök kedvenc, inkompetens főpolgármesteremet a következő módon probálták tisztára mosni [2]:
Hogy múlt hét csütörtökön Demszky Gábor főpolgármester elfogadta a BKV paraméterkönyv-tervét, Dancs azzal magyarázta, a Hagyó Miklós által összeállított anyagból a főpolgármester számára nem derült ki, hogy elmaradtak az egyeztetések a kerületekkel.Ebből az egy mondatból számomra két forgatókönyv bontakozik ki.
Első: Drága Gáborom bele se nézett a tervezetbe, hiszen csak egy kerületet megnézve kiderül: Ebbe egy önkormányzat se menne bele. Hétvégén buszok fél óránként? Fogas üzemidő 5:00-tól 21:00-ig? Csepelen járattörlés? Sajnos ebből azt a következtetést tudom levonni, hogy Demszky "Négyes metró" Gábor nem látja el megfelelően tisztségét, hiszen végül ő írta volna alá...
Második: Gábor pontosan tudta miről van szó és ha nem veri ki a hisztit a VEKE és a polgármesterek jelentős része még át is viszi az ügyet. De így, hogy kibukott a dolog gyorsan kihátrál. Ez utóbbiról tudom, hogy alapvetően rosszindulatú, de ha nem inkompetenciáról beszélünk, akkor mégis mit gondoljak?
Vizsgálat. Az is eléggé abszurd, hogy a paraméterkönyv kiszivárogtatása miatt Dancs Gábor vizsgálatot indít. Egy minden embert érintő tervezet mitől ilyen titkos? Miért nem kerülhet ki? Aki ezt kiszivárogtatta a városnak és a lakosoknak tett jót, mert megadta az esélyt arra, hogy az emberek valamilyen formában tájékoztatva legyenek. Talán egyeztetni kéne azokkal akiket érint és akik értenek hozzá, mintsem titkolódzni.
Sajtó. Nem hiszek abban, hogy lenne rossz meg jó sajtó. De azért mégis elgondolkodtató, hogy amíg az Index.hu lehozza az ügyet, a megfelelő dokumentumokkal - tehát mondjuk ki: tájékoztatja az olvasót -, addig a Népszabadság Online változata csak az olvasói levelek után foglalkozik az üggyel (pedig külön Budapest melléklete van!!!), jóval kisebb terjedelemben és csak az eredeti paraméterkönyv tervezetet képes kirakni - amely nem épp fogyasztóbarát. Az Origo.hu foglalkozik az üggyel, de csak az MTI-től átvett verziót közli, a Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap pedig nem nagyon említi.
A sajtó viselkedése már csak azért is meglepő, mert egy 2 millió embert érintő helyzetről van szó, amely ráadásul politika független. A BKV nem válogatja meg utasait. De mintha ez nem lenne annyira fontos, ez nem befolyásolná az emberek életét úgy, mint az orosz gázvezeték, a Szerbia és Koszovó helyzete vagy Mehmed Karcsika...
Szomorúnak tartom, hogy 2008-ban, miközben mindenki arról harsog, hogy az emberek mennyire csak a párt mantráját tudják fújni a sajtó maga ilyen közös ügyekben képtelen érdemben fellépni. Ez elégtelen.
Te pedig figyelj oda ezekre az ugyekre, olvass blogokat, publicisztikákat és ha kell írj levelet mindenkinek és szólj a szomszédaidnak is, ha kell. Legyél civil, csak egy kicsit.
Update: Ja igen, vizsgálat mint olyan bekerült.