Azt nem tudom, hogy miért van minden főpolgármester-jelöltnek pedofil/tömeggyilkos feje, de ha egyszer ez a kínálat. Tarlósnak is olyan jó pedofil feje van, van valami odaégett fintor a fején, amitől igazán unszimpatikus lesz a felületes szemlélő számára.
Ettől eltekintve - turha gyűjt - Tarlós nekem szimpatikus - turha kiköp. Legalábbis ami a beszédstílusát illeti. Tarlós egy echte paraszt (bauer). Sőt, akár taplónak is nevezhető. De nézz mélyen magadba és mondd, hogy nem ez kell nekünk? De.
Magam elé képzelem, ahogy a városházán leoszt mindenkit, aki summant (de szép szó ez is), leugatja az ügyeskedő faszszopókat. Gyönyörű. Valljuk be, Tarlós a tökéletes jelölt. Ez a magyar főváros, legyen true magyar a főpolgármester is.
Most azt hiszed, hogy viccelek, pedig nem. A pár hete kikerült felvételt végighallgatva azt kell mondjam: semmi felkavaró nem volt benne. Tarlós némileg paranoid volt, de ez érthető. Ezt persze elég torz módon nagyította fel a liberbolsi média, amire aztán gerjedt a nép.
A nyilatkozatai nagyjából rendben voltak, de valahogy sarkallatos pontok soha nem kerültek elő. Ezek egyike a tömegközlekedés. A minap megtaláltam a postaládámban a szórólapját, amelyen egyből szemet szúrt a közlekedés fejezet. Idézek: "A BKV teljes átszervezése a hatékonyabb működés és igényes szolgáltatás érdekében." Valamint: "A tömegközlekedés megfizethető legyen."
Az utóbbi láthatóan kampányfogás, a jegy- és bérletárak úgy is nőnek - mivel nőni fog az infláció. Az előbbi viszont semmitmondó. Egy átszervezéstől nem fognak gyorsabban menni a villamosok vagy a buszok. Az esetleges meghibásodások javításának sebessége és a rendelkezésre állás nőhet, de ahhoz nem átszervezés kell, hanem átnevelés (gondoljunk csak a magyar "mesteremberek" hozzáértésére).
A probléma ott van, hogy az erős forgalom miatt a tömegközlekedés sem megy. Ezzel kéne valamit kezdeni. Ezt nem oldja meg egy átszervezés, az alacsonyabb jegyárak miatt nem fognak többen BKV-ra ülni. Aki autóba ül, annak nem lenne megeröltető egy bérlet sem.
Egy szó sem esik közlekedés-fejlesztésről, sem az autós probléma megoldásáról. Kötöttpályás közlekedés és elővárosi közlekedés fejlesztésről már nem is álmodok. A jelölt honlapján sincs érdemi információ. Ez így kevés. 16 év Óbudával is kevés. Nagyon kevés.